George Bidwell – אחוזת 'מנור הכבשים'

סיפורו של הבית המיוחד שנמצא ברחוב Bukowy Gaj 3 (חורשת האשוח) בכפר הנופש Przesieka שהיה שייך בשנות ה-60 לסופר בריטי הידוע  George Bidwel (ג'ורג' בידוול) אשר התמחה בכתיבת ביוגרפיות ורומנים היסטוריים וחיי חלק גדול מחייו בפולין.


בשנת 1956 עזב ג'ורג' בידוול את העיר  ורשה ועבר להתגורר ב-  Radiówka ליד  Wiązowny ואז בשנת 1960 ביקר גורג' בידוול ביחד עם אשתו השנייה אנה באזורים הכפריים של דרום מערב פולין (כיום שלזיה התחתונה – חבל הסודטים) ושמע על האפשרות האטרקטיבית שניתן באותה העת לרכוש בית כפרי בתנאים נוחים בקרבת העיר הקטנה Jelenia Gora (צבי הרים  deer mountain). "...הלכנו לחפש בית בכפר ונכנעתי לקסם של כפר קטן בשם  Przesieka ('קרחת יער'). מנקודת מבטו של החקלאי מקומי, בכפר Przesieka לא ניתן היה לעסוק במגוון רחב של ענפים חקלאיים פרט לגידול כבשים. כל החוות החקלאיות בכפר היו מפוזרים באופן נרחב על המדרונות של עמק יפהפה שבו עוברים שלושה נחלים צלולים. הכפר שוכן למרגלות הרי קרקונוסקי בגובה של 500 מ' מעל פני הים, האזור משלב את כל התכונות של הכפר והספא ... ".

בשנת 1961 הוא החל את חיי הכפר ב- Przesieka. הם קנו "בית של הארכיטקטורה הטיפוסית ההררית של האזור, מבנה עץ על יסודות אבן, בנוי על מדרון, מוגן מצפון מזרח, הכולל ארבעה דונם של מרעה ושני דונם של יער".  אנה אשתו השנייה איתה התחתן בפולין בשנת 1948, טיפלה בעדר הכבשים הגזעיות ובמספר פרות וכן בגידול ירקות בערוגות סביב הבית וטיפוח עצי הפרי בבוסתן הקטן הצמוד לביתם.


ג'ורג' בידוול חווה את חיי הכפר באופן המתואר בסדרה של מאמרים בשם "אורי סופר מהכפר", שפורסם בשנים 1961-1968 ב- 'עיתון העובדים' שבו תאר בטור שבועי את ההנאות שלהם מחיי הכפר ואת היותם חקלאים מתחילים, הוא תאר את בטור השבועי ההישגים וגם את האכזבות שנחלו.
ב- Przesieka כתב ופרסם ג'ורג' בידוול ביוגרפיה חדשה ויחד עם אשתו שתרגמה את ספריו הוא השתתף במספר רב של פגישות עם קוראיו בספריות, מרכזים קהילתיים ומועדונים. הם נתנו לביתם שם מקורי והוא "מנור של צמר כבשים" בהשראת עדר הכבשים הגזעיות שגידלו בקרחת יער גדולה בסמוך לביתם.


ביתם הפך עם הזמן למקום מפגש ולמוקד עליה לרגל לאנשים מכל תחומי החיים: "חברים ומכרים, אורחים אקדמיים, סופרים ועיתונאיים לבקר אותנו בהמוניהם, סקרנים לראות איך זה עובד בפועל, שילוב של יצירה ספרותית מקצועית וכלכלה חקלאית כתחביב". אדמה פוריה, אקלים נוח, מרחק גיאוגרפי רחוק מערים גדולות קסמו לבני הזוג שגידלו בכפר גם את שני ילדים, אולם בשנת 1968 החליט ג'ורג' בידוול לעזוב את חיי הכפר ב- Przesieka. "החלטנו לא להישאר למרות ששם למדנו הרבה, לא רק על ניהול, אלא גם על היישובים הכפריים בפולין - עצמאותה העיקשת, בשילוב עם התחושה של שיתוף פעולה בין האנשים והשכנים, האופי החזק של אנשי המקום, כושר המצאתה ויוזמה המורחבת של הקהילות בהרי הענק ... " ויתרנו על אחוזת הכבשים ב-  Przesieka עם הידיעה כי תקופה זו של יופי גדול בחיינו תחשב כחלק יפה במיוחד של השלם".

כאמור בשנת 1968, בני הזוג בידוול עם שני ילדיהם עברו ל- Nasławic ליד העיר המרכזית ורוצלב ובשנת 1972 הם עזבו גם את Nasławice ועברו לוורשה שבה סיים ג'ורג' בידוול את חייו. הוא נקבר לאחר כבוד בבית העלמין בוורוצלב בתאריך 20 ליוני 1989.

ג'ורג' בידוול רכש את האחוזה שהיתה בבעלותו של חקלאי בשם פול באנג' אשר בנה את הבית הגדול בשנת 1945.