"מאוחר מדי לבצע הפלה"

פאולה היקרה,

לכי להזדיין... אבל לפני שאת עושה זאת אני צריכה ממך טובה, אני מקווה שתוכלי לעזור לי. כאשר בדק אותי הרופא הגרמני בברלין ובישר לי שאני בהריון מתקדם, הוא הסביר לי "שמאוחר מדי לבצע הפלה" למרות שהוא מכיר מקרה שזה נעשה בחודש השביעי. מאז לא ביקרתי אצל רופא נשים ופה בקיבוץ כולם רוצים ילדים אז אין לי את מי לשאול בנושא הפלות ובטח שאני לא אקבל מהם תשובות נכונות.





אז אם את יכולה לברר אצל רופא טוב:
1. מה הן האפשרויות של הפלות בחודש השישי, השביעי או השמיני?
2. האם ההפלות בחודש מתקדם בטוחות והאם ישפיעו על לידות נוספות בעתיד?
3. כיצד מתבצעת הפלה בחודש מתקדם והאם ההפלה מתבצעת בעזרת ניתוח בבטן?
4. האם קיים סיכוי שהתינוק ישאר חי בהפלה בחודש מתקדם?
5. מהם הסיבות הגורמות ללידה מוקדמת בחודש השמיני?

אני מקווה שתוכלי לברר עבורי את כל השאלות האלו אצל מישהו שבאמת יודע. אני מבקשת ממך לברר עבורי את השאלות הללו כי אבא שלי מתכנן לבוא לישראל ולקיבוץ בסביבות ה-21 לאוגוסט ואין סיכוי שאוכל לדחות אותו ולמנוע ממנו לבוא לכאן אפילו אם אני אהרוג את התינוק או אפגע בתינוק. ממה שאני מבינה, כרגע אני היחידה שמראה לאבא שלי קצת אהבה והבנה לאור מה שעובר עליו בארה"ב.

אני אי שם בחודש השישי להריון וצריכה ללדת לאחר אמצע ספטמבר. יש כאן בקיבוץ אישה שהיא מקדימה אותי בחודש ונמצאת בחודש השביעי להריון ונראית כאילו היא הולכת להתפוצץ. אני עדיין יכולה לשמור על ההריון שלי בסוד כי הבטן שלי קטנה, אולי הספירה שלי לא מדויקת, אבל אני לא חושבת כך.

ובאשר לתינוק, הוא שטן (שובב). כאשר אני שוכבת ומתחילה לקרוא בספר, הוא מתחיל לזוז ולנוע ברחם שלי ולכ הנחתי את הספר כדי לצפות בתינוק זז בבטן ואז הוא מפסיק לזוז. אני שוב מתחילה לקרוא והוא שוב מתחיל לזוז, אפשר לראות את התזוזות שלו ברחם אם מסתכלים על הבטן. אז כל פעם שאני שמה את הספר בצד הוא מפסיק לנוע ושאני חוזרת לקרוא הוא מתחיל לזוז שוב וכך הלאה, זה באמת מצחיק.

בבקשה תנסי למצוא תשובות לשאלות שלי אפילו אם הם מביכות לשאול או סתם - אל תדאגי.

אסיים בפרידה לבבית,
אלמה

קיבוץ זיקים, ישראל יוני 1961